pondělí 4. dubna 2016

Den mrkve




Nalaďte se 4.dubna na mrkvovou vlnu!


To, že existuje den mrkve jsem vůbec nevěděla. 
Tento den vznikl v roce 2003 proto,  aby nadšenci mrkve informovali svět o tom, 
jaké má blahodárné účinky.

Mrkev je prý výborným bojovníkem proti zánětům a toxinům. 
Jedna porce mrkvového salátu denně pomáhá tělu přirozeně nastartovat detoxikační procesy.
Mrkvový salát má ráda, ale že bych ho mohla jíst denně, to tedy ne. Mám kamarádku, 
která mrkev miluje a jí ji opravdu denně. :-)
Stačí jedna středně velká mrkev denně,.... podle vědeckých výzkumů Vám pomůže
 zmírnit zánětlivé procesy, upravovat hladinu hormonů a činnost jater.


Lahodná mrkvová polévka:

Jen pro připomenutí, to že mrkev odstraní dioptrie, je jen mýtus. 
Zato skvěle funguje jako přírodní solárium. 
Pokud z mrkve chcete vytěžit co nejvíce betakarotenu, tepelně ji zpracujte, 
až půjdete na sluníčko, snadněji se opálíte. :-)

Co si tento den dát mrkvovou polévku, mrkvovou šťávu nebo nějakou jinou mrkvovou dobrotu?
A co vy, jaké dobroty z mrkve připravujete?

2 komentáře:

  1. Mrkev tedy můžeme syrovou i vařenou - tos mi udělala chutě :-))) ♥ Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Jaruško skvělý tip! Musím se zamyslet nad sebou a mrkví.. :-) co miluji.. a už jsem dlouho nedělala je recept, který jsem si přivezla z Rakouska,když jsem dělala Au-pair .. měli tam super struhadlo, které dělalo úžasné pidi hranolečky, ale fakt pidi.. a tak právě strouhali mrkev... k tomu na droboučko nakrájenou cibuli, zakapat citronem, trochu olivového oleje a mňamka byla na světě..

    OdpovědětVymazat