pátek 5. února 2016

Brokolicové placičky



Kdysi jsem zkoušela placičky z vařené brokolice, ale nijak mě to nenadchlo.
A tak dlouhou dobu jsem na milé placičky zapomněla.
Až nyní, .....
kdy byla brokolice v akci, řekla jsem si, že bych je mohla oprášit a připravit tak zdravý pokrm.
Pokud budete číst dále, zjistíte, že po vylepšení, až tak zdravý není. :-)
 Ale musím říci, spíše napsat, že se po nich jen zaprášilo.

Zde je recept:
1 brokolice
10 dkg anglické slaniny
1 cibule
2 celá vejce
polohrubá mouka
sůl, pepř

Začínám s tím, že si na másle osmahnu nadrobno nakrájenou cibulku a po chvíli přidám nakrájenou anglickou slaninu. 
Nechám vychladnout, a nyní přichází na řadu brokolice, kterou nastrouhám na hrubém struhadle. Brokolici nevařím, strouhám syrovou.
 Vychladlou cibulku s anglickou slaninou přidám do brokolice, dále dáme dvě celá vajíčka, sůl, pepř a polohrubou mouku dle potřeby.  
Na pánvi opékáme placičky z obou stran, ale jak vidíte na obrázku, u nás vede lívanečník.


Pár tipů na vylepšení:
Ten, kdo miluje česnek, určitě s ním placičky nepokazí, ale naopak vylepší.
Někdo si rád přidá i sýr.
Nedělejte placičky tlusté, chuť brokolice vynikne, když jsou placičky tenčí. 
Mouku lze vyměnit za strouhanku.


Brokolicové placičky už stihla vyzkoušela i moje mamka. 
Ty je měli k obědu s bramborem a moc si pochutnávali. 
Pokud je i vy vyzkoušíte, přeji vám dobrou chuť.

A nejenom dobrou chuť, ale i krásný a klidný víkend.
Jarka







Žádné komentáře:

Okomentovat