středa 6. ledna 2016

Maličké zázraky...










Pokaždé když venku sněží, nezapomenu všem kolem poukázat na to, 
že každá vločka má různý tvar a nenajdeme dvě stejné. Podobné ano, ale vždy se nějakou drobností liší. 
Johannes Kepler byl prvním vědcem, který popsal šestiúhelníkovou strukturu sněhových vloček.
Vysvětlení, proč mají vločky právě šestiúhelníkový tvar a podle jakých principů vznikají 
až ornamentální tvary, je pro vědce dodnes záhadou.
Jejich krása je pomíjivá, ale jsou jedinečné a hlavně nenapodobitelné.
Ani nejmodernější technologie na výrobu umělého sněhu nedokáže vykouzlit tuto nádheru.

Až bude někdy sněžit a vy budete na procházce, zastavte se a prozkoumejte vločky, 
které vám na chvíli dopadnou na vaše oblečení. :-) 

Jarka


6 komentářů:

  1. Jarko, to je taková nádhera! Ani netušíš , jakou si mi udělala radost! Úžasné fotky. Já totiž miluju vločky a vždy ani nedýchám, když je pozoruju. Díky, Klárka.

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji Klárko za milý komentář, moc mě potěšil. :-) Měj příjemný zimní den. Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Luxusní fotky!!
    Nádhera. pěkný den, Pavel

    OdpovědětVymazat
  4. Jarka ... dokonalé fotky ... proste nádhera ... :)

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji za milé komentáře. Fotky nejsou mnou vyfocené, jsou sdílené od Czech Thunderstorm Research Association.
    Byla jsem z nich tak nadšená, že jsem se k nim musela znovu a znovu vracet. A protože vločky miluju, nedalo mi to se s vámi o tuto krásu podělit. :-) Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Ty fotky vloček jsou úžasné. Doufám, že zima jich ještě pár přinese. U nás to spíš vypadá na jaro. Měj se krásně Jarka

    OdpovědětVymazat