neděle 4. října 2015

Závin s jablky..


Jakmile začnou podzimní jablka dozrávat, už myslím na to, že si upeču jablkový závin.
Jako malá jsem závin nebo-li štrúdl neměla ráda, ale nyní si na něm pochutnávám. 
A nejenom já, ale celá moje rodinka. 
Ještě přišla návštěva a na focení mi zbyl pouze jeden kousek.


Tento recept pochází od mojí babičky.

Z těsta budete mít 3 záviny:
500 g hladké mouky
1 celé rozehřáté máslo
1 celé vejce
do skleničky (200ml) dáme 1 žloutek, dolejeme teplou vodou (rozkvrdlat)
2 lžíce oleje
2 lžičky octa
půl lžičky soli

Postup:
Těsto nechte odpočinout (nemusíte dávat do lednice). 
S odpočatým těstem se hezky pracuje. Pokud se Vám zdá, že je těsto řidší, nevadí, 
po odpočinutí se hezky vypracuje. Když tak přidáte trochu mouky.
 Zatím, co Vám bude těsto odpočívat, nastrouhejte si jablka, já nestrouhám, ale krájím na plátky.
Vyválené těsto potřu máslem, posypu strouhankou a poté pokladu jablky, posypu skořicovým cukrem, dám rozinky. Můžou být i ořechy a někdy posypu i kokosem, jak kdo má rád. 
Nakonec lehce pokapu máslem a zavinu. Než dám závin péct, ještě ho potřu máslem. 
Troubu mám vyhřátou na 220 °C, peču na 200 °C  asi 20 min. do růžova.
Ale znáte to, každá trouba peče jinak.
Moje babička říká, že je důležité, aby se závin v troubě nevysoušel.


Přeji klidnou a pohodovou neděli.
Jarka

Žádné komentáře:

Okomentovat