pondělí 19. října 2015

Obrácený koláč s jablkama



Sezóna jablek je v plném proudu, ale neustále jablečný závin? Už to chtělo změnu. 
Poprvé jsem se pustila do obráceného koláče. 
Proč ne, když je surovinově nenáročný a prý velmi dobrý.

Můj postup:
Oloupaná jablíčka bez jadřinců jsem nakrájela na širší plátky, pokapala citrónem.
Na pánvi rozpustila plátek másla, 1 lžíce cukru a 2 lžíce medu (nechala zkaramelizovat). 
Nyní můžeme přidat skořici, oříšky. Necháme hezky probublat.
Do máslovo medového karamelu přidám jablka, které by se neměly promíchávat, 
ale já promíchávala a dále přendala do keramické koláčové formy.
 Celý povrch pokryjeme těstem (může být listové), čím lépe utěsníme jablka, tím lépe.
Pečeme na 200 stupňů, hezky do hněda.

A nyní přichází to nejdůležitější, celý koláč obrátit.
A ejhle.... otočil se, ale hodně jablek zůstalo přilepeno na dně. 
Nezbývalo nic jiného, než jablečnou hmotu přendat na upečené těsto.
Výsledek byl takový, že koláč vypadal úplně normálně, jako by se nic nestalo.
Musím říct, že byl výborný. :-)

Ale druhý den byl ještě lepší! :-D
Tak snad příště vychytám i ten malý nedostatek.


Mějte hezké dny, 
a pokud budete péct obrácený koláč Tarte Tatin, ať se vám povede lépe, než mně.

Jarka




Žádné komentáře:

Okomentovat