středa 15. července 2015

Levandule....

                                                     z mojí zahrádky.



Levandule mi dělá na zahrádce radost. 
Už mám další místo, kam si příští rok zasadím nové keříky.
Věnuji ji minimum pozornosti a ona se pyšní krásným vzrůstem a nádhernými květy. 
A navíc má příjemnou, uklidňující vůni, kterou mám moc ráda.


Při řezu mi asistovali čmeláci. 
Zůstávali na květech, které jsem si odnášela do vázy. :-)




Víte, že?

V silici byla nalezena složka, která má léčivé účinky na různé druhy nádorů a je dále zkoumána jako možná prevence a lék proti rakovině?

Tak přemýšlím, co z levandule vyzkouším, kromě sušení. 
Olej, levandulový cukr nebo limonádu?
Asi ten olejíček.

Mějte krásný den.





3 komentáře:

  1. U nás vede levandulový sirup.Jinak,také na ni nedám dopustit.-)Krásné fotky.Hezký den Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji Věrko za tip, také jsem nad ním přemýšlela. Tak třeba vyzkouším. Jarka

      Vymazat
  2. Pěkný kousek zahrádky. Levandule je úžasná rostlinka. Já jí mám zatím jen kousek, ale kdyby bylo více , vyzkoušela bych levandulový med.

    OdpovědětVymazat