pátek 26. června 2015

bezový sirup...


                              nebo-li  šťáva  




Oblíbenost domácích sirupů v poslední době velmi zesílilo a vracíme se k tomu, co dříve dělávaly naše babičky. 


Minulý rok jsem dělala bezinkovou limonádu za studena, ale moc jsme si ji neoblíbili.
Tak jsem si řekla, že už ji dělat nebudu. Ale přece jenom, když vykvetl bez, nedalo mi to
 a začala jsem hledat, jak připravit šťávu jinak.

S výsledkem jsem spokojena, tak tady je recept:

Potřebujeme 20 květů černého bezu
1 litr převařené vody
1 citrón
1 kg cukru
35 g kyseliny citrónové


Květy opereme pod tekoucí vodou a převaříme si vodu.
Do vychladlé vody přidáme květy, nakrájený citrón a necháme louhovat v chladu 24 hod.



Následně scedíme přes plátno, přidáme cukr, kyselinu citrónovou a mírně zahříváme, 
občas promícháme a necháme přejít varem.



Někdo odebírá pěnu, já ne. Při přejití varem, pěna sama zmizela. Ještě teplé plníme do lahví.
Pokud chcete sirup skladovat delší dobu, je možné ho zakápnout vodkou. :-)

Pozor, přistupujte k bezové šťávě jako k léku. 
Vyzkoušejte:  bezovou šťávu k ochucení bílého jogurtu nebo jako polevu na zmrzlinu.


Žádné komentáře:

Okomentovat